Home Events Consumentenwetenschap

02 juli 2020, 15:30 - 16:15 uur

Consumentenwetenschap

Webinar

Food & Cognition: het MKB Cafés sessie 1

In dit webinar zal de wetenschap op het gebied van vertering van babyvoedsel tot neuromarketing centraal staan. Diverse velden met een enkele zaak gemeen: de consument als onderzoeksobject.

Tijdens elke sessie zal een wetenschapper en MKB'er hun licht laten schijnen op het onderwerp en hoe verhoudt zich dat tot de recente ontwikkelingen? Wat kunnen MKB'ers leren en gebruiken? We zoeken spanningsvelden op, dagen deelnemers uit om actief mee te denken in oplossingen en wellicht ontmoet u tijdens het event wel een nieuwe samenwerkingspartner om uw eetbeleving met hulp van technologie te veranderen? 

Guido Camps
Senior onderzoeker bij OnePlanet Research Center & Researcher bij Wageningen University & Research

Dokter in de diergeneeskunde, doctor in voeding en MRI. Momenteel werkzaam op het gebied van sensorontwikkeling, en probeert algoritmen om fysiologie (big data, kunstmatige intelligentie) toe te passen op voeding.

Adjmal Sarwary
Founder & CEO bij MindTrace 

MindTrace is een bedrijf dat neuromarketing-testen aanbiedt met alleen een webcam. Hun software maakt van elke webcam een 'gedachtenlezer' door te meten wat mensen zien (eye-tracking), hoe ze daarop reageren (emotion-tracking) en hoe dat hun opwindingsniveau beïnvloedt (hartslag). Het testsysteem is opgezet via het internet, wat betekent dat ze iedereen altijd en overal kunnen testen. Op deze manier hebben ze bijvoorbeeld onderzocht hoe mensen reageren op de insectenburger van BugFoundation.

Hosted door: Femke Nijboer 
Universiteit Twente - Assistant Professor Creative Technology

Co-hosted door: Esther Aarts
Donders Centre voor Cognitieve Neuroimaging, Radboud Universiteit - Coördinator Food and Cognition 

static

desktop, tablet of smartphone

online

Health Valley Partners